Tuesday 9 August 2016

7# LEMON DAN MADU

Text : Fathiah bt Abdullah

Assalamualaikum. Terima qaseh kepada anda yang sudi singgah dan baca di blog saya. InsyaAllah dalam proses menambahbaik maklumat yang berguna untuk semua.

Suka saya nak berkongsi dengan anda, ubat selesema dan sakit tekak original. Atau lebih dikenali sebagai remedi tradisional.

Dua tiga hari ini, saya diserang sakit tekak dan selesema. Sebelum ini baca dan dengar perkongsian orang lain tentang remedi ini. Tak pernah buat sendiri. Sebab jarang kena sakit tekak dan selesema.

Nak dijadikan cerita, saya memang ada membeli beberapa biji lemon dan madu. Ada satu pagi tu, bila bangun tidur tekak sakit sangat. Nak telan air liur pun sakit. Maka tanpa cuci muka atau berkumur terus bancuh lemon dan madu suam-suam.

Kenapa tak kumur? Sebab air liur kita selepas bangun tidur pun boleh jadi ubat. Selepas minum secawan, memang lega rasa tekak. Macam digaru-garu rasa tekak tu. Sakit masa bangun tidur tu dah tiada.

Lebihan perahan lemon itu, saya jadikan masker letak dimuka. Secara tak langsung telah membuatkan muka saya lebih lembut. Parut jerawat juga mula menipis. Sampai hari ini saya masih amalkan lemon campur madu suam setiap kali selepas bangun tidur.

Jangan tak tahu ye , lemon dan madu juga dapat membantu menyahkan toksin dalam badan sekaligus mencegah kita dari kanser.

Ha best kan kebaikan lemon dan madu ini.

Kepada anda yang mengalami masalah seperti saya, boleh cuba sekarang.

No comments:

Post a Comment